Pozycjonowanie stron www czy reklama Adwords ?

Autor: Łukasz Wesołowski

Jeśli posiadasz swoją stronę internetową to w końcu przychodzi najwyższy czas aby ją reklamować. Jednak dylemat wyboru pomiędzy pozycjonowaniem, a reklamą Adwords potrafi spędzić sen z powiek.

Jest w końcu  – Twoja nowa strona internetowa pojawiła się w sieci. Tak długo wyczekiwana pojawia się po wpisaniu adresu w pasek wyszukiwarki. Jest ładnie stworzona, zawiera grafikę bardzo przyjazną dla oka. Normalnie cud!

Mija jeden dzień, tydzień i w końcu miesiąc od momentu gdy umieściłes swoją stronę w sieci. Zerkasz na statystyki odwiedzin, a tam oprócz Twoich wejść nikogo więcej nie widać. Sprzedaż (w przypadku stron firmowych) stoi na tym samym niskim poziomie lub nie istnieje wcale. Zaczynasz się zastanawiać co robisz źle i jak tą sytuację naprawić. Jest wyjście z tej sytuacji. Należy rozważyć następujące rodzaje promocji stron internetowych w sieci:

W przypadku wyboru usługi pozycjonowania strony www sprawa ma się następująco. Kontaktujesz się z wybraną przez Ciebie agencją SEO i przedstawiasz co chciałbyś zyskać. Przedstawiasz na jakie słowa czy frazy kluczowe chciałbyś byś widoczny w wynikach wyszukiwania. Wtedy rozpoczyna się bardzo mozolna praca osób świadczących takie usługi. Jeśli wykorzystują one prawidłowe metody i techniki to już całkiem dobre wyniki można osiągnąć po około 3 miesiącach od rozpoczęcia pozycjonowania. Tak, zgadza się. Potrzeba na to dość sporo czasu. Przy pozycjonowaniu stron nie ma akcji typu ad hoc !

W momencie zdecydowania się na opcję drugą, czyli wykupienie „powierzchni reklamowej” bezpośrednio od Google, Twoja strona może pojawić się błyskawicznie na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Na samym początku nalezy założyć konto w Google. Chyba że je już masz, to możesz od razu przechodzić dalej, czyli do zakładki Adwords. Tam wpłacasz na swoje konto pieniądze i czekasz aż zostaną zaksięgowane przez korporację. Kolejnym etapem jest konieczność wykreowania jednostki reklamowej. Czyli tego jak Twoja reklama ma wyglądać, gdy któryś z użytkowników wpisze ją w wyszukiwarkę. Moderatorzy Google zweryfiują prawidłowość wyświetlanej jednostki i zaakceptują ją lub przekażą do poprawienia. Wtedy należy już tylko poczekać dosłownie chwilkę i Twoja strona jest na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

Na sam koniec chciałbym przedstawić wady i zalety poszczególnych sposobów :

Pozycjonowanie zlecone agencji SEO

Plusy:

+ spotkanie bezpośrednie lub zdalne (wyjaśnienie problematyki)

+ budowanie wiarygodności marki w sieci co wpływa na rozpoznawalność

+ kierowanie ruchu z wielu źródeł

Minusy:

– dlugie oczekiwanie na wyniki

– możemy trafić na osoby nie potrafiące tego robić, a wtedy bardziej zaszkodzą niż pomogą

 

Promowanie poprzez Google Adwords

Plusy:

+ błyskawiczne wyświetlanie po zaakceptowaniu jednostki reklamowej

+ dostęp do statystyk oraz trendów 

+ tzw. planer słów kluczowych (pomoc przy doborze frazy)

Minusy:

– linkowanie tylko i wyłącznie z jednego miejsca

– nieumiejętne korzystanie może spowodować szybkie wydanie środków przeznaczonych na reklamę

Pamiętaj wybór należy tylko i wyłącznie od Ciebie.Musisz sam przeanalizować co będzie dla Ciebie lepsze.

 


Nie od dziś wiem że pozycjonowanie stron Olsztyn stało się moją pasją…

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *